уторак, 18. децембар 2012.

Brzi kroasani


(please scroll down for recipe in English)

Ukoliko želite da napravite kroasane, a da ne provedete mnogo vremena u kuhinji ili vam je potrebno pecivo u kratkom roku, onda je ovaj recept pravi za vas. Iako sam veoma često u cajtnotu, pa proglasim da je 5 minuta za odmaranje testa i više nego dosta, ovog puta nije do mene – recept vam prenosim u originalu kako sam ga dobila, dakle – zaista je brz.
Na šta vas podsete kroasani? Mene na film It’s complicated, koji sam više puta gledala. Ima tamo jedna vrlo posebna scena, kada Meril Strip pokaže Stivu Martinu ka meniju svog restorana i kaže – mogu da ti napravim bilo šta odavde. On je odabrao kroasane sa čokoladom i komični izlazak je dobio romantični epilog.



Ove kroasane možete puniti čime god želite: sirom pomešanim sa jajetom, džemom, možete da stavite kockicu čokolade za kuvanje (pa dobijate rezultat kao na slici) ili pak da ih ostavite prazne. Za koju god verziju da se odlučite - još jedan mali savet, na osnovu ličnog iskustva: moguće je kroasane umesiti i formirati uveče, poređati na pleh preko papira za pečenje i staviti u frižider. Ujutru se samo ispeku, tako da za manje od pola sata imate mirirno pecivo za doručak ili deci da upakujete za užinu.
Recept je objavljen na blogu Wild Yeast.

Brzi kroasani (16 komada)

1 čaša (od jogurta) mleka
½ svežeg kvasca
2 kašičice šećera
1 kašičica soli
1 starinska šoljica ulja (0,1l)
2 jajeta + 1 za premazivanje
½ kg brašna
½ smrznutog margarina (125g)

Udrobiti kvasac u mlako mleko, dodati šećer i kašičicu brašna i ostaviti da deluje dok se pripreme ostali sastojci. U brašno umešati kvasac, so, ulje i jaja. Umesiti električnim mikserom – nastavci za mešenje testa.
Testo podeliti na 8 jufkica. Svaku istanjiti na veličinu malog tanjira (ja to uradim dlanom). Na prvi disk testa narendati smrznuti margarin. Preko njega položiti drugi disk, pa opet  narendati margarin, i tako uraditi sa svakim diskom – na poslednji disk ne stavljati ništa. Pritisnuti diskove blago odozgo da se sjedine. Razvući testo u krug prečnika 50-60cm. Iseći na 16 trouglova, formirati kroasane. Složite ih u pleh prekriven papirom za pečenje. Ostaviti da odmore 15-20 minuta. Premazati ih jajetom i posuti susamom ili kimom, a ako su slatke – kristal šećerom. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 190 stepeni 20 minuta.



Quick croissants (16 pieces)

1 cup(0,2l) milk
½ fresh yeast (20g)
2 teaspoons sugar
1 teaspoon salt
0,1l oil
2 eggs + 1 egg for brushing
½ kg flour
½ frozen margarine (125g)

Combine yeast with lukewarm milk, add sugar and 1 teaspoon flour and leave it till you prepare the other ingredients. Put flour into large bowl, stir yeast into it, add salt, oil and eggs. Knead dough with electric mixer - extensions for kneading dough.
Divide the dough into 8 balls. Spread each of them into the size of a small plate (I do it with the palm of my hand). Shred frozen margarine on the first disc of dough. Put second disc of dough over it and shred margarin over it, too. Repeat with each part of dough except the last one – it should be remained clean. Press slightly above disks to be unite them. Stretch the dough into a circle with diameter 50-60cm. Cut into 16 triangles, fill them with cheese, chocolate, jam or remain them empy; form croissants. Arrange them in baking pan over parchment paper and allow to rest for 15-20 minutes. Brush croissants with beated egg and sprinkle with sesame or caraway, and if they're sweet – with sugar crystals. Bake in preheated oven at 190 degrees for 20 minutes.

32 коментара:

  1. Ajme savršeno, nikad nisam radila kroasane, samo obične kiflice, sigurnoću probati

    ОдговориИзбриши
  2. Super izgledaju...Kod mene je ona 'spora' verzija...ali, gotovo je - vec sam 'ovisna' o njima!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ima onih gde premazuješ, čekaš, titraš im.....kod ovih za sat možeš imati pecivo na stolu.

      Избриши
  3. Obožavam kroasane, ali ih se nikada ne usudim raditi. Ovaj recept mi daje nadu da bih mogla uspjeti!:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prosto mi je neverovatno da takva kuvarica nije nikada radila kroasane - evo prilike i javi nam kako je uspelo :-)

      Избриши
  4. Što volim kad se ovako razlistaju...Trenutno sam u periodu kada su mi kroasani zabranjeni:) Ja ovakvih ne znam da pojedam 1 kom:)
    Ej, sad sam primetila- strava je novi header!!

    ОдговориИзбриши
  5. Uh, kako su fini, nekako sam odmah ogladnila od slicica!:))) p.s. vrlo lepa prezentacija, ne znam samo gde si pronasla tu bocicu za mleko, super je!:)))

    ОдговориИзбриши
  6. Apsolutno sjajno! Obozavam praviti kroasane i obavezno isprobavam i ovu brzu varijantu. Tanja, puno hvala na receptu! :)

    ОдговориИзбриши
  7. izvrstan recept, kroasani su stvarno predivni!

    ОдговориИзбриши
  8. Pravim ih vrlo slično kao i ti i za mene su jedni od najboljih brzih kroasana.Tvoji fantastočno izgledaju.Uživaj u njima

    ОдговориИзбриши
  9. Thank you for such great recipe!

    ОдговориИзбриши
  10. I found your site on Pinterest! Here are the measurements for anyone using the English system:

    1 c milk
    4 tsp yeast
    2 tsp sugar
    1 tsp salt
    1/2 c oil
    2 eggs + 1 egg
    2 cups + 1 3/4 TBSP flour
    1/2 c butter


    after layering, roll into 20 inch circle

    Heat oven to 375*

    Thank you so much! They're in the oven now!

    ОдговориИзбриши
  11. Mene zanima da li moram da čekam da testo nadodje?.Pošto vidim po komentarima da je ovo brza varijanta.Ja sam do sada radila,ono zamesi se testo i čekam da naraste....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kada žurim (što je najčešće slučaj) ništa ne čekam, već čim zamesim odmah pravim. Naravno da nije greška sačekati da testo narasta....

      Избриши
  12. Svaka čast za recept, predobro je! Punila sam ih pizza nadevom, jako su mekani i ukusni. Margarin je super i kad se maže no kad se renda, ravnomernije se rasporedi a isti je efekat.

    ОдговориИзбриши
  13. isprobano i odlicno...preporucujem
    samo intresuje me,moze li se napraviti i takve zamrznuti pa po potrebi peci?

    ОдговориИзбриши
  14. Pravila danas. Punila čokoladom i džemom i sviđa mi se, praviće se opet :-)

    ОдговориИзбриши
  15. Sjajne su, pravim ih vec dugo.....kod mene bar jednom nedeljno moraju da se nadju na stolu i to dupla mera. Ja ih punim sa sirom. Svaka cast za recept.;-)

    ОдговориИзбриши